Dobré rady pre zdravie a krásu – Doktorka Sandra

Dobré rady pre zdravie a krásu

🌱Pravidelný pohyb

Choďte pešo všade, kam sa dá. Ak máte možnosť, trávte čo najviac času v lese, rýchla chôdza do kopca je ideálna.

🌱Spite, koľko potrebujete.

Zdravý priemer je 8 hodín, ideálne je zaspať pred polnocou. Ak máte problémy so spánkom, stavte na rituály a držte sa ich.

🌱Strava

Obmedzte kalorický príjem. Ja sa snažím dodržiavať intermitent fasting 16:8, vyhovuje mi to. Ideálny čas pre mňa je jesť 11-19. Obmedzte príjem červeného mäsa, cukru a soli a jedzte minimálne jedno jablko denne. Ja to mám zložitejšie, mám potravinové alergie, nejem lepok, vajcia, cesnak a dávam pozor na histamín, ale milujem zeleninu a ovocie na všetky spôsoby, tak to nie je problém.

🌱Nepite alkohol!

Alkohol je nepriateľ zdravej pleti a zdravia všeobecne. Niektoré štúdie odporúčajú pohár červeného vína kvôli resveratrolu, ja si dám radšej hrozno.

🌱Nefajčite 🙂

🌱Zvážte doplnky výživy a vitamíny, ak ich v strave nemáte dosť. Štúdie poukazujú na pozitívny vplyv vitamínov (D, C skupiny 😎, resveratrol, melatonín, karnozín, EGCG (poštudujte čo by bolo vhodné pre Vás)

🌱Meditujte

Ja dýcham podľa Wima Hoffa na youtube

🌱Otužujte

Tento rok som jazero v zime nedala, ale k mojim ranným rituálom patrí studená sprcha

🌱Užívajte probiotiká

Zdravá črevná flóra má vplyv na imunitu a na zdravie celkove

🌱Majte sa radi a hýčkajte sa

Tu je to otvorené Vašej kreativite. Ja napríklad rada chodím do lesa, krémujem sa :), varím, upratujem, radosť mi robí vzdelávanie, hlavne keď sa môžem učiť španielčinu, niekedy len tak ležím a nerobím nič, občas počúvam podcasty a pozerám s Vilom Netflix.

🌱Obklopte sa ľuďmi, ktorí majú radi Vás a ktorých máte radi Vy

🌱Nezáviďte, doprajte bude aj Vám dopriate.